HTML

Rovatok

Az NKS Bamakóba megy

Az NKS csapat blogja a 2010-es félresikerült Bamako-ról; a 2012-es felkészülésről, csapatról, a futamról és mindenről, ami ezzel kapcsolatos.

Friss topikok

  • : Megszűnt a több évtizedes munkahelyem. Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezd... (2012.03.26. 14:46) Naponta jelentkezés 1.
  • HGyorgy: Végre valami újdonság ;-) Mikor tartotok személyes élménybeszámolót? Ha már blog írásra nincs idő... (2010.02.09. 10:09) tudom, tudom...
  • Dave1978: Hát vazzeg sajnálom, hogy így alakult, ez azért ciki, hogy pont Bamakoba nem megy a brigád, egyébk... (2010.01.29. 01:13) Bejelentés
  • Bélaahegyről: Balage, ne aggódj Te is jössz, akkor lesz rendes IT támogatás és lesznek gyakoribb posztok... ;) (2010.01.26. 22:15) Tarfaya
  • Charlito: Sziasztok. Jók a képek. Mindenki a homokról beszél, pedig úgy látom, hogy horgászni is lehetne ar... (2010.01.25. 17:15) helyzet

Naponta jelentkezés 1.

2010.01.05. 22:46 pnamenyi

Tegnap azt ígértem, naponta lesz bejegyzés. Ennek értelmében a futam végéig hátralévő idő első napi bejegyzése következik, hogy a népes (na jó, ez talán kicsit túlzás, de a kis nép is nép) látogató/olvasó tábort ne hagyjam információéhségben senyvedni a monitorok előtt a munkahelyen.

Megpróbálom végigvenni, hogy mit nem sikerült megosztani a tisztelt közönséggel. Megyek időrendben visszafele, meg ahogy eszembe jut, úgy talán könnyebb. Ma reggel a Greenlight-nál (ők egy nagyon jó reklámügynökség, akikkel együtt dolgozunk egy ideje és tőlük kapjuk a matr.icát, ha jók leszünk :) Külön köszönet nekik ezért) nyitottam 9-kor, mert az autóról pontos méretvétel/fotó készült a hétvégén rákerülő dekoráció miatt. Mellékelek is egy képet az autóról, elvileg így fogunk kinézni, a képen az is látható, ahogy a bajszos fogadalomnak megfelelően a harcsabajusz alapanyag szépen nő a fejemen. (a képre kattintva nagyobb felbontásban is elérhető)

 

 

 

 

 

 

Egy kis magyarázattal, burkolatlan reklám formájában azért szolgálnék ezzel kapcsolatban: A myvirtual a cégünk (NKS) szolgáltatás családja, ami egy cég minden informatikai igényét képes elviekben és gyakorlatban kielégíteni, már bizonyítottan. Persze nem arról beszélek, hogy a myvirtual szolgáltatásokkal a kis zöld nyünyükéket gyártó cég gyártóberendezéseinek vezérlése is kiváltható, de mondjuk az irodai-informatika/levelezés/intranet/távmunka/crm/vállalatirányítási rendszer/desktop outsource témában érdekes lehet. Beruházás, belső IT vagy a szomszéd-fia-aki-ért-a-számítógéphez, ezért ő rendszergazdink típusú dolgok nélkülözése mellett. Ennyi a reklám, akit esetleg érdekel, az oldalt, a linkek közül kattintson a myvirtual feliratra és rendeljen. Köszönjük.

Szóval: matricázás véglegesítve és amint a képen látszik, már megfelelő terepgumik is vannak. Mi BFGoodrich All Terrain-nel megyünk, annak ellenére, hogy a Sandlander mindenhol Mud Terraint javasol, mint a B2 Off-road megmondója. Az okfejtés röviden: kb. 8k km autópálya lesz, amin az MT gumi, mire hazaérünk, nagyjából tükörradiál lenne, mert nyári keverékből van (legalábbis a gyártó szerint). Meg ugyebár azért Európában tél van, odafele is, meg hazafele is és szeretnénk az úton rajta maradni. Meg még az is van, hogy kirándulni és az adományunkat eljuttatni megyünk, kaland kategóriában.

Tegnap (azaz hétfőn) ellátogattunk Murczin Zsolt úrhoz Máriahalomra, ahol egyrészt lefostuk a bokánkat a versenyautója láttán (de tényleg), másrészt rendeltünk egy jó kis haspáncélt a gépsárkánynak, ami hétfőn-kedden kerül rá. Kaptunk rendkívül hasznosnak tűnő tanácsokat is, úgyis, mint: a gyári hűtőmaszk belülről apró lyukú fémhálóval történő berácsozása, mert különben egy bottal ki lehet szúrni a hűtőt. Ezt is köszönjük. Továbbá itt fognak felkerülni a lámpák is a kocsira (két szúró- és kér derítő fény) és lesz hátul is vonószem. Azt azért nem értem, hogy gyárilag miért nincs, de nincs. Az autó módosítása (nem a kiegészítőkre gondolok) nagyjából ezennel véget is ér.

Amint az a fenti szép képen is látható, egy igazi retro csomagtartóval (Gombos-féle típuscsomagtartó Thule keresztléceken) is kiegészült az autó felszereltsége, amin még van mit hergelni, mert kellenek rá hosszanti alu lécek/zártszelvények is (aki ilyet tud, comment, plz), hogy megfelelően tudjuk rögzíteni a rakományt. Volt olyan ötlet, hogy tetősátor, illetve tetőre hergelt sátor, de azt elvetettük, mert a két pótkerék, a 4 marmonkanna, a víztartály, a homokvasak (azok is megvannak), az ásók és egyéb apróságok jönnek a tetőn és nem nagyon lenne kedvünk minden este lepakolni, ezért alszunk a földön.

GPS: sokat vívódtunk, hogy milyen legyen, mert minimálisan kettő darabot szeretnénk vinni. Árammal menő eszközben mi nem bízunk, ha egy van belőle, ez foglalkozási ártalom :) Ugyebár Garmin eszközökre feltölthető térképet kapunk a Worldgate-től, tehát kellett egy vagy két Garmin GPS. Ajánlottak nekünk mindjárt kettőt, az egyik 200k, a másik potom 80k lenne... A döntés az lett, hogy vettünk egy GPSmap 60cx-et (80k-s), ami hordozható, valamint be lesz építve a kocsiba egy Dell Inspiron Mini notebook, ami többek között navigációs célokat is szolgál majd. Ehhez beszereztünk egy nagy érzékenységű, szintén Garmin USB-s GPS-t. A jó Worldgate persze notebookra nem adja oda az "ő" térképét (btw: véletlenül belenéztem abba a térképbe kicsit mélyebben és érdekes módon van benne arra vonatkozó utalás, hogy ez egy Dakaros térkép, na de mindegy). Ha nem adják, gondoltam, teszek egy próbát... Hogy-hogy nem már fent van a notebook-on az eredetileg Dakaros, akarom mondani Bamakós térkép. Lehet, hogy elfelejtettek valami kulcsot beállítani rajta, hogy ne menjen más eszközön?

A térképről még annyit szeretnék elmondani, hogy kétségtelenül tele van a B2 végigcsináláshoz nélkülözhetetlennek tűnő POI-kkal de egy picit túlzásnak tartom ezt a Garmin-Worldgate "egyistenhitet". Értem, hogy ez azért van, hogy senki ne induljon el az akciósan kapható 3 forintos kínai "navigációval", mert valószínűleg nem sokra fog menni azzal, hogy "fordulj a Kossuth utcán balra".

Eszközök: Mint arról már korábban említést tettem, mindketten "hergelős-túlélős" versenyzőnek gonduljuk némi nagyképűséggel magunkat. Most ott tartunk, hogy a nappalimban lassan nem lehet mozdulni a kikészített eszközök miatt, amiből szelektálni kell. Mindenkinek van például Campingaz lámpája, ezerfunkciós túlélő kése (Peti, akkor is az én Victorinox Swiss Tool-om nyert!), Mag Lite lámpája, szerszámai és még sorolhatnám, hogy milyen egyéb cuccai. Magyarul elkezdtük összeszedni a dolgokat. Találtunk még például tengerhajók mentőtutajához készített jelzőrakétától (300m magasra lő ki és 30000 candela fényerősségel 40 másodpercig világít, pirosan) elkezdve hőre szilárduló szilikonon át mindent a pincéinkben és egyéb tároló helyeinken, úgyhogy ebben a témában nagy baj nem lesz...

Kaja-pia: Túl vagyunk egy nagybevásárláson, de pálinkát még venni kell, mert ez a négy üveg nem lesz elég. Persze kizárólag preventív és/vagy terápiás célzattal fogjuk fogyasztani, a fertőzések elkerülése vagy kezelése végett. Igyekeztünk megszívlelni a szervzeők tanácsát, aminek értelmében Afrikában is van étel, sőt ehető is, tehát nem vettünk 6 raklap sólet konzervet.

Mára ennyi, van persze még ezer dolog, amit be kell szerezni, el kell intézni, de már legalább csináltunk róla egy mindenttudó, feladat-kiosztós listát az intranetünkön. Aki szép intranetet akar, jó áron, egy megbízható szolgáltatótól, az katt ide. Befejeztem a reklámot, ígérem :)

3 komment

Címkék: matrica budapest bamako csomagtartó myvirtual greenlight haspáncél

A bejegyzés trackback címe:

https://nksbamako.blog.hu/api/trackback/id/tr571650347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laktu 2010.01.06. 00:03:51

Igen, a Greenlight is egy nagyon jó cég. Ránk is lehet kattintani, tőlünk is lehet rendelni, és mi is köszönjük.
Péter, a szuper jelzőrakéta ne maradjon otthon! Ha elvesztek a sivatagban, akkor ki hoz anyukámnak szaharai homokot?

pnamenyi 2010.01.06. 00:14:55

@laktu: Ha mást nem, azt hazaküldetjük/juttatjuk, ígérem! :)

2012.03.26. 14:46:36

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása